top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תבנדריהם צליל

מזמור וייצמן

עודכן: 16 במרץ 2021

וייצמן היא מאיירת ואנימטורית, אשר גרה עם שקד בת הזוג שלה וזאביק הכלבלב, בהרי ירושלים. וייצמן בחרה בחיים אלטרנטיבים של מגורים בקראוון קטן מול נוף משגע, עם שירותים ומקלחת בצריף בחוץ.

מאז שהיא הייתה פעוטה היא אהבה לספר סיפורים דרך מילים, הצגות וציורים. התגלגלו חייה וב2013 סיימה וייצמן תואר בקולנוע ואנימציה, במכללת ספיר. בסופו של התואר, שילחה אל העולם את סרט הביכורים שלה, בטכניקת אנימציית סטופ-מושן. יצירה שלמה ומדוייקת בשם- "סיפור פעוט". הסרט סוחף את הצופה אל תוך עולמה הפנימי של ללי, ילדה בת ארבע, שנפגשת בפעם הראשונה עם מושג הסוף, בעקבות מותה של סבתה. על התפר בין החיים למוות ועל המעבר בין ילדות לבגרות.

אחרי סיום הפקת סרט האנימציה, התחיל תהליך של הפצת הסרט בין פסטיבלים בעולם. כיוצא מכך, וויצמן ארזה מזוודה וטסה להשתתף בפסטיבלים שהציגו את הסרט גמר שלה.

פתאום החיים נהיו מרגשים ועשירים יותר. בעקבות החוויות שצברה בטיול בעולם, נבע מתוכה צורך שיהיה תיעוד לההרפתקאות שהיא עוברת, כך נולד היומן המצוייר. יומן מצוייר שמהווה חלון הצצה לעולם שלה, מאויר על נייר באיורים מצחיקים ומחממי לב. בכיכובן של דמויות שמצויירות בפשטות, בצבעי עיפרון וטושים, בריבוע בגודל כף יד, בסגנון צבעוני ונאיבי.

למרות שהטיול נגמר, היומן מצוייר ממשיך להתעדכן.

נדמה שהחיים ממשיכים לספק רגעים מעניינים, ששווה להניח אותם על הנייר. בסוף כל יום וויצמן מציירת ציור אחד, זיכרון אחד, תמצית של היום שחלף.

רק לאחרונה הבשילה בתוך וויצמן ההחלטה לעשות עוד סרט. בסרטה העתידי "ביציות", יסופר סיפור חייה לצד בת זוגה, והמסע המשותף שלהן לאמהות. קל להזדהות עם מבטה של וויצמן ומסקרן לראות איך הסרט יעביר את טלטלות מסע ההריון והאמהות. "תינוקות לא מופיעים כמו זיקוק אחרי מעשה האהבה!", אמרה וייצמן בתמימות כובשת. ב"בייציות" וייצמן מגיעה לכדי השלמה עם ההווה שלה, דרך היזכרות בהבנות וברעיונות מתקופת הילדות והנערות שלה.

לשם הפקת הסרט החדש "בייציות", פתחה וויצמן ערוץ הפטריאון, כדי לגייס דרכו כספים. הגיוס יאפשר זמן לפתח את הרעיונות ולהגשים את החלום, לעשות סרט.


0 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page